FAQ

  • Erbjuder föreningen utrustning för digital-tv, bredband och IP-telefoni?

Föreningen har vid installationsåret 2009 delat ut utrustning som behövs för att kunna titta på digital-tv och koppla in bredand samt IP-telefoni. Om denna har gått sönder eller slarvats bort så är det upp till varje bostadsrättsinnehavare att ersätta utrustningen från Telia.

  • Jag vill beställa enbart bredband. Går detta?

Det går bra att beställa alla tjänster separat. Dock så ingår digital-tv i bostaden och är således en tjänst som ej går att ta bort.

  • Vad händer i fall utrustningen går sönder?

Söndrig utrustning felanmäls direkt till Telia. Föreningen står ej för omkostnader på utrustning som måste bytas ut eller ersättas utan detta bekostas av bostadsrättsinnehavaren.

  • Vad gör jag i fall digital-tv, bredband eller IP-telefoni ej fungerar?

Alla support ärenden hänvisas till Telias support. Pröva dock att starta om all utrustning innan du kontaktar supporten. I bland så låser sig nämligen utrustningen vid uppdateringar och detta löser du lätt med en enkel omstart. För att starta om utrustningen drar du helt enkelt ur strömmen och sättar tillbaka den igen efter några sekunder.

Mer information finner du under Support.